טכנאי מעליות » מאמרים וחדשות » מה זה יועץ מעליות ומתי יעלה הצורך בשירותיו?

מה זה יועץ מעליות ומתי יעלה הצורך בשירותיו?

הצורך בשירותיו של יועץ מעליות יכול לעלות עוד בשלבים המקדימים של תכנון מבנה – כאשר, במקרה שכזה, יועץ מעליות יעבוד מול האדריכל או הקבלן, ויספק לו נתונים בנושאים כמו: בחירת המעלית המתאימה עבור אותו הבניין, ביצוע בדיקות שטח, חישוב עומסים ויצירת תוכנית מסודרת.


יועץ מעליות יכול להוות גם כתובת עבור בניינים קיימים – במקרים בהם הבקשה תהיה להוסיף מעלית (לדוגמא, במסגרת פרויקט תמ"א 38), וגם עבור הוספת מעלית לבית פרטי.


במקרים מסוימים יועץ מעליות, גם יהווה כאיש מקצוע אליו ניתן יהיה לפנות עבור אחזקת מעליות.


חשוב לציין,  כי היועץ הוא לא זה אשר מבצע את ההתקנה או התיקונים באופן מעשי, אלא רק מעניק ייעוץ, ליווי ובמידת הצורך, גם מבצע בדיקות שונות.


בנוסף, יש לקחת בחשבון כי כל יועץ מעליות יכול להציע שירותים מעט שונים ולכן, בהליך בחירת היועץ, כדאי לבדוק מהם השירותים הפרטניים המוצעים על ידו.

יועץ מעליות - קווים לדמותו

יועץ מעליות חייב להיות איש מקצוע מנוסה אשר השכלתו תהיה לרוב הנדסאי או מהנדס בעל התמחויות פרטניות בתחום (כדאי ומומלץ לבדוק את ההסמכות והתעודות אותן הוא מחזיק ברשותו). בהליך בחירת יועץ המעליות, כדאי לוודא שמדובר באיש מקצוע בעל שנות ניסיון רבות בתחום - אשר במהלכן הוא הספיק לצבור שם ומוניטין בתחום.


חשוב לציין, שלא משנה מהי הסיבה בגינו עלה הצורך בשירותיו של יועץ מעליות, על היועץ לדאוג ולייצג את האינטרסים של הלקוחות שלו בצורה המיטבית – הוא יהיה זה אשר על כתפיו תהיה מונחת המשימה לוודא שהחברה אשר נבחרה לבנות את המעלית, אכן עושה זאת בצורה המצופה. יועץ מעליות אוחז גם בידע אשר יאפשרו לו להבטיח כי לקוחותיו אכן משלמים עלויות הוגנות בעבור המעלית. 


במקרים מסוימים (ותוך התאמה לסוג השירותים המוצעים על ידי אותו היועץ), יועץ המעליות גם יהיה זה שיוודא שהחברה אשר נבחרה עושה שימוש בחלקי חילוף מתאימים ואיכותיים.

מתי יעלה הצורך בייעוץ מעליות?

יש לא מעט סיבות בגינן יכול לעלות הצורך בשירותיו של יועץ  מעליות כאשר בין הסיבות המרכזיות בגינן יכול לעלות הצורך בנושא של ייעוץ מעליות:

  • לפני הגשה של מכרז עבור התקנת מעלית בבניין קיים
  • בהליך בחירת חברה לצורך מתן שירותי תחזוקה ותיקונים
  • לצורך מתן חוות דעת בהליך תכנון התקנת מעליות בבניין חדש
  • עבור בדיקה של היתרים, תקנות ואישורים רלוונטיים

סיכום

לסיכום, הצורך בשירותיו של יועץ מעליות הוא אומנם לא קבוע או שוטף -  אבל, במקרים בהם עולה הצורך בשירותים אלו, חשוב להקפיד ולבחור את איש המקצוע בתבונה ולו מהסיבה שהוא יהיה זה אשר יוכל להתוות את הדרך ללקוחותיו אל עבר מעלית איכות ובטיחותית.


מעלית אשר תהיה מותאמת דרישות וצרכים ולא פחות חשוב,  תוצע בעלות הוגנת ותואמת את מחירי השוק.

עוד באותו נושא

כללי בטיחות של מעליות

כללי בטיחות של מעליות

אומנם כמות התאונות שמתרחשות במעליות ברחבי הארץ, נמוכות מאלו שמתרחשות בכביש ובכל זאת, אפשר להוריד את הכמות לאפס, למה שלא נעזור להגיע אליו? נתונים...

התקנת מעליות - כמה זה עולה לנו

התקנת מעליות - כמה זה עולה לנו

באחרונה נחקק חוק המקל על השמשה של מעלית בבניין משותף כמעלית שבת. בתחום מעריכים כי שינוי החקיקה יוביל לעלייה משמעותית בהיקף התקנת המעליות...

מעלית חיצונית - להתקין מעלית בלי לשנות דבר (כולל מחירים וסוגים)

מעלית חיצונית - להתקין מעלית בלי לשנות דבר (כולל מחירים וסוגים)

הוספת מעלית חיצונית אומנם עדיין לא תופסת פלח נרחב בעוגה של חברות מעליות, אך אולי פרויקטים של תמ"א 38 יביאו לקפיצה המיוחלת למרות הגידול המשמעותי...

התקנת מעלית שבת - כיצד מכשירים מעלית

התקנת מעלית שבת - כיצד מכשירים מעלית

בניית מעלית שבת באה להקל על המגזר הדתי והחרדי, ומעבר לטכנולוגיה ההלכתית, יש כאן את כל הרעיון של כור ההיתוך היהודי אחרי מספר ויכוחים בין בעלי...

עליות וירידות – כמה דברים שכדאי לדעת על מעליות

עליות וירידות – כמה דברים שכדאי לדעת על מעליות

לכל דבר בחיינו יש עלויות - כאלו שאנחנו מודעים להם וכאלו שלא. בבניין משותף, בבית פרטי או אפילו במקום העבודה - ההוצאה על המעלית יכולה להיות משמעותית....