יש לי מספר שאלות לגבי מעלית בתוך בית פרטי: 1. האם יש חובה להתקנת טלפון במעלית? 2. האם זה קו טלפון רגיל? 3. האם ניתן על אותו קו לחבר גם פקס של הבית? 4. האם הקוו במעלית יכול להיות שלוחה של קו הטלפון הרגיל?
1. התקן החדש שנכנס לתוקף עבור המעליות 2481 חלק 1 ו 2 . מחייב התקנת חייגן חירום ייעודי בכל מעלית עם קו ייעודי בלבד.
הפעלת החייגן וביצוע התקשרות מול מוקד שרות מאוייש 24 שעות תתבצע באחד מ 3 אזורי עניין במעלית והם : תא המעלית , גג המעלית ובור המעלית .
2. לגבי טלפון רגיל במעלית בבית פרטי – רצוי מאוד להתקין בנוסף מהסיבה שבזמן הילכדות במעלית בבית פרטי הגישה של טכנאי לבית לביצוע החילוץ הינה בלתי אפשרית ברוב המיקרים
מאחר והבית נעול. במקרה זה החייגן לא תמיד עוזר כוון שהוא מחייג רק למוקד השרות ורצוי שתהיה אפשרות ללכודים לחייג למספרים נוספים ללא הגבלה ע"מ שניתן יהיה להשיג קרוב או אדם שיכול לפתוח את הבית .
3. נדרש קו נקי וייעודי לחייגן חירום שיותקן במעלית . במידה ומוסיפים בנוסף לחייגן גם טלפון רגיל נדרש קו נוסף אחר וניתן לחברו למרכזיה או פקס.
4. קו החירום – צריך לתפקד בחירום ולכן לא מחברים אותו לשלוחות ומרכזייה .
במידה והטלפון במעלית הינו הקו היחידי שקיים ללא חייגן כפי שהיה נהוג בעבר – אין לחברו לשום מדיה נוספת כגון פקס .
התשובה ניתנה רפאל נאמן, מנהל שירות ארצי של נעמן מעליות הרכבה ושיווק בע"מ, המסגר 7 אור יהודה, 03-6342034